مزایا ومضرات(1)
 
ظروف یکبار مصرف گیاهی شرکت ره آور بنیان کرد(خدمتگذار طبیعت)
توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی
 
 
سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, :: 10:20 ::  نويسنده : www.rahavarco.com

سلامت از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی WHO  : 

 
 
 

سلامت عبارت است از ؛ احساس رضایت کامل جسمانی ، روانی و اجتماعی نه تنها فقدان بیماری و ناخوشی .        به جرات می توان گفت که در جهان امروز ، زندگی کلیه افراد در دستان نظام سلامت قرار دارد .                   نظام سلامت از نظر ساختاری به مجموعه ای گفته می شود که فعالیتهای آن به طور مستقیم  در راستای اهداف زیر باشد :

 
 
 

  تامین ، حفظ و ارتقای سطح سلامت افراد            

 
 
 

پاسخ گویی به  نیازهای  غیر پزشکی مردم  

 
 
 

مشارکت عادلانه مردم در تامین منا بع مالی           

 
 
 

نظام سلامت مسئولیتی حیاتی و مداوم نسبت به افراد در کل دوره زندگی آنها دارد . نظام سلامت به اعاده ، حفظ و بهبود وضعیت سلامت افراد ، خانواده ها و جوامع ، در جهت ارتقاء سطح کیفیت زندگی آحاد جامعه ایفای نقش می کند . 

 
 
 

       اطلاعیه بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی :

 
 
 

 ( به منظور جلوگیری از مسمومیت های ناشی از آلودگی ظروف توصیه می شود جهت توزیع مواد غذایی و آشامیدنی از ظروف یکبار مصرف استفاده شود )                                       

 
 
 

ظروف یکبار مصرف چند سالی است که جای خود را در سفره مردم باز کرده است و در مراسمهای  گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد . در حال حاضر علاوه بر آب میوه فروشی ها ، بستنی فروشی ها ، سلف سرویس ادارات ، رستورانها ، تالارها و دانشگاهها ؛ پای ظروف یکبار مصرف به میهمانی های خانگی هم باز شده است و بسیاری ترجیح می دهند هنگام پخش نذورات و در مراسم هایی مانند جشن تولد های کودکانه ، دردسر شستشوی ظروف را کم کرده و از بشقاب و لیوانهای رنگارنگ پلاستیکی استفاده کنند . طبیعی است که وقتی کالایی این چنین جای خود را در سبد خانوار باز می کند ، با چند اطلاعیه بهداشتی مصرف آن محدود نمی شود . ظروف یکبار مصرف پلاستیکی نیز جزء موادی هستند که استفاده از آنها خطوط قرمز زیادی دارد و کارشناسان تغذیه هشدار داده اند که مصرف غذا در این نوع ظروف با عوارضی همراه است و مواد پرو تئینی و ویتامینی موجود در غذا را از بین  می برد .

 
 
 

       انواع ظروف پلاستیکی و مضرات آنها :

 
 
 

ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در تماس با مواد غذایی گرم ، مواد شیمیایی از خود آزاد و وارد غذا می کنند و سبب بروز بیماری هایی با علائمی  از قبیل خستگی عضلانی ، تحریک سیستم عصبی و ... می شوند و در دراز مدت می توانند سرطان زا باشند ، به طوری که بیماری هایی مانند یرقان سرطان ریه ، کبد و پروستات در کسانی که استفاده مستمر از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی  داشته اند ، مشاهده شده است .       

 
 
 

مهمترین عارضه این ظروف سرطان زائی آنها برای مصرف کننده است برخی از مواد دیگر این ظروف مانند منیزیم  نیز می تواند به دلیل حرارت غذا آزاد شود که این ماده نیز سرطان زا است . طور کلی پلاستیک ها ، از سنتز مواد اولیه ای به نام مونومر تهیه می شوند . مونومرها موادی سمی و برای سلامت انسان مضر هستند .            

 
 
 

 در ساخت ظروف یک بار مصرف به منظور جلوگیری از شکنندگی ظروف ، از مواد پلاستیکی  لایزر استفاده می شود . بنابراین اگر درون این ظروف آب جوش یا غذای داغ مانند آش ریخته شود ، این مواد حل شده ، وارد بدن می شوند و به دلیل داشتن ترکیبات خاص منجر به بروز سرطان های مختلف می شود.                                                                اما نکته مهم دیگر درباره استفاده از ظروف یک بار مصرف به نوع رنگی این ظروف مربوط می شود که استفاده از آنها احتیاط بیشتری را می طلبد ، چرا که اصولا جنس یک بار مصرف ها به گونه ای است که توانایی نگهداری رنگ را ندارند و هنگام تماس با چایی یا غذای داغ رنگ حل میشود و یک لایه از آن وارد غذا یا چای می شود .      مواد پلاستیکی به کار رفته در بطری های شیر و ظروف پلاستیکی ، تاثیرات منفی بر سیستم عصبی و رفتاری کودک می گذارد و منجر به صدمه  در رشد مغز می شود . ترکیبات پلی کربنات پلاستیک دارای مواد شبه هورمونی ) استروژن ( است که در مجاورت شیر و دیگر مایعات می تواند وارد بدن کودک شده و اختلالاتی در سلامت کودک ایجاد کند .

 
 
 

     توجه داشته باشید :                                                

 
بطریهای پلاستیکی آب را در فریزر برای انجماد قرار ندهید چون این کار باعث آزاد سازی سم دیوکسین از ظروف پلاستیکی می شود...
 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


شرکت ره آور بنیان کرد اولین و بزررگترین مجتمع توزیع ظروف یکبارمصرف گیاهی www.rahavarco.com آدرس دفتر مركزي : تهران - جردن ، خیابان اسفندیار ، پلاک 6 ، طبقه اول 88783180– 88784257– 021
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی و آدرس rahavar-bonian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 64398
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 64398
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما